مقالات


اخذ ایزو

برای اخذ ایزو در اولین گام می بایست مشخص نمود که سازمان ما به چه استانداردي نیاز دارد. به عنوان مثال

چنانچه ما یک شرکت تولید لبنیاتی را مد نظر قرار دهیم ، در اخذ ایزو برای این سیستم می بایست

با توجه به فعالیت آن سازمان اقدام نمود، و ایزو 22000 را توصیه کرد. اما آیا پیاده سازي ایزو 9001 هم در اخذ ایزو الزامی است؟

ادامه مطلب

معرفی IUI

در IUI تک تک لحظات زندگی با نوآوری آمیخته است، در اینجا هدف ما به روشنی به زندگی مردم جهان می درخشد.

اتحادیه بین الملی اختراعات و نوآوری های صنعتی (IUI) بزرگترین ناشر و توسعه دهنده معیارهای نوآوری برای محصولات صنعتی در جهان است. مقر اصلی IUI در انگلستان و در شهر لندن می باشد و در بسیاری از کشور های دنیا دارای نمایندگی می باشد. این سازمان به هیچ دولتی وابسته نیست و هدف آن تدوین استانداردهایی برای نوآوری محصولات و بهبود در سازمان ها می باشد تا در راستای آن خروجی سازمان ها تاثیر مثبتی در جامعه داشته باشد. در راستای تحقق  اهداف و ماموریت IUI، دو نشان IUI 5002 و IUI 5001 بر اساس سطح نوآوری سازمان ها به آنها اعطا می گردد که بتوان موجبات بهبود در سازمان ها را فراهم کرد و به ثبت اختراعات و نوآوری های صنعتی کمک شایانی نمود.

IUI  یک سازمان غیر دولتی و بین المللی است که سطح بالایی از استانداردها را برای محصولات، خدمات و فرایند های خلاقانه تدوین می کند. اعضای  IUI با همکاری خود نتایج مثبت و قابل اعتمادی را برای صنعت ایجاد می کنند و IUI در سطح جامعه، نوآوری را افزایش می دهد. مدیریت این اتحادیه تلاش می کند تا به مشتریان و اعضای خود در رشد در بازار جهانی کمک کند و این تعهد با افتخار در بیانیه شرکت مشخص گردیده است.

هدف اتحادیه اختراعات و نوآوری های صنعتی IUI ثبت نوآوری های صنعتی، محافظت از آنها، قدردانی از نوآوران و ایجاد اطمینان برای مصرف کنندگان محصول تایید شده می باشد که مصرف کنندگان بدانند محصول نوآور بسیاری از الزامات قانونی را رعایت نموده و با سایر محصولات بازار متفاوت می باشد و به صورت خلاقانه محصول طراحی شده است.

اتحادیه IUI با بسیاری از دفاتر مالکیت فکری IP Offices ، نهادهای دولتی و WIPO همکاری می نماید تا بتواند خدمات شایانی را به اعضای خود ارائه دهد.

اطلاعات دفتر اصلی اتحادیه IUI :

Website: www.iuiglobal.org

Address: SUITE B 29, HARLEY St., W1G 9QR, London, UK

 

ادامه مطلب

اجرای ایزو 9001 (بخش دو)

اکنون زمان آن است که سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 را در سراسر شرکت پیاده سازی کنید. 

ادامه مطلب

اجرای ایزو 9001 (بخش یک)

این مقاله یک راهنمای عملی درباره ایزو 9001 برای تجارت های خرد و شرکت های متوسط است. رویکرد ما تجارت محور و اطمینان بخش است؛ در اینجا به نحوه انجام سریع و موثر اقدامات می پردازیم.

ادامه مطلب

مزایای ایزو 15378

سالهاست که شرکت آلمانی MGlas به خاطر نوآوری و استفاده از آخرین فناوری ها در عملیات خود شناخته شده. ابتکار MGlas در پیاده سازی استاندارد بین المللی ایزو 15378 (مواد بسته بندی اولیه برای محصولات داروئی – الزامات ضروری برای کاربرد ایزو 9001 با ارجاع به GMP) نیز دونگری و ارزیابی صحیح این شرکت از روند بازار دارو را نشان می دهد.

ادامه مطلب

مزایای اخذ ایزو 13485

برای آن دسته از تولید کنندگان تجهیزات پزشکی که قصد تهیه ابزار ایمن و کابردی را دارند نیاز به اجرای یک سیستم مدیریت کیفیت (QMS) است که قادر به انطباق با لزامات باشد. از سال 2003 زمانی که ایزو 13485 اولین بار توسط کارگروه همسان سازی جهانی (GHTF) به رسمیت شناخته شد تا کنون این استاندارد به عنوان اصلی مهمی در صنعت پزشکی تبدیل شده.

ادامه مطلب

مزایای اخذ ایزو

اگر الزامات ایزو به درستی اجرا نشود ممکن است مزایایی در پی نداشته باشد. امکان ورود صدمه به سازمان شما وجود خواهد داشت. بوروکراسی، تلاش مجدد، تلاش بی ثمر برای نگهداری، هزینه های ایزو. و بدتر از همه، فرسودگی [خستگی] و اجتناب از کنترل های مهم.

ادامه مطلب

اخذ گواهینامه ایزو 22000 (بخش دوم)

گواهینامه ایزو 22000 عناصر کلیدی به رسمیت شناخته شده را برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی در طول زنجیره مواد غذایی به خدمت می گیرد.

ادامه مطلب

اخذ گواهینامه ایزو 22000 (بخش اول)

ایمنی در تغذیه و مواد غذایی در هر مرحله از زنجیره، از تولید کننده تا مصرف کننده به عنوان موضوعی مهم قلمداد می شود. مخاطرات ممکن است در هر مرحله بروز کند، بنابراین باید کنترل کافی و دقیقی بر زنجیره تولید داشت. نمونه هایی از شیوع بیماری های شدیدا مسری در احشام، مانند بیماری در پا و دهان، و امراض با منشا میکرو ارگانیسم مانند سالمونلا و لیستریا بحث ریسک آلودگی مواد غذایی را پر رنگ نموده.

ادامه مطلب

تسهیل حمل و نقل و ترانزیت

حمل و نقل کالای پرخطر رقم 7.5% تا 10% تن/کیلومتر را در آمار ترانزیت کالا اروپا شامل می شود، و احتمال آن می رود این ارقام نماینده سایر نقاط جهان نیز باشد. مایعات اشتعال زا، که 85% آن را محصولات نفتی تشکیل می دهد، 64% از کل مواد پر خط را در حمل و نقل شامل می شود، بعد از آن گاز با 12% و مواد خورنده با 8% در رتبه دوم و سوم قرار دارند. مواد منفجره، مواد جامد قابل احتراق، عناصر اکسید شونده، مواد سمی و عفونی، مواد رادیواکتیو و غیره سایر مقادیر این آمار را شکل می دهند.

ادامه مطلب

رفع بحران کمبود آب با کمک ایزو IWA6

در بحث امنیت آب آشامیدنی به عنوان یک مسئله جهانی، دستورالعمل های ایزو درمورد مدیریت منابع آب آشامیدنی در زمان بحران الزامی به نظر می رسند. 

توافقنامه کارگروه بین المللی ایزو IWA6 (دستورالعمل هایی برای مدیریت تاسیسات آب آشامیدنی در شرایط بحرانی) اولین سند در نوع می باشد که اتفاق آرای بین المللی را پشتیبان خود دارد.

ادامه مطلب


  • ایزو کارت چیست ؟
    با مزایای ایزو کارت آشنا شوید
  • ایزو چیست ؟
    سازمان جهانی استاندارد سازی
  • ایزو 9001
    استاندارد جهانی مدیریت کیفیت
  • ممیزی ایزو
    راهنمای نحوه ممیزی
  • شرکت گواهی دهنده ایزو
    معایب سیستم های سنتی اخذ ایزو
  • استاندارد محیط زیست
    ایزو 14001 : استاندارد جهانی محیط زیست
  • ممیزی ایزو
    روش اجرايي مميزي داخلي ایزو , استاندارد ایزو , پیاده سازی ایزو , روش اجرایی ایزو,
  • مستندات ایزو
    راهنمايي هاي براي تهيه مستندات سيستم مديريت كيفيت ایزو , گواهینامه ایزو , دستورالعمل ایزو , ایزو18001,
  • نظامنامه ایزو
    نظامنامه کيفيت ایزو , ایزو 9001, دانلود ایزو , پیاده سازی ایزو,
  • اخذ گواهینامه ایزو
    ایزو، گواهینامه ایزو ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو، اخذ ایزو،ایزو 9001 ، الزامات ایزو
  • ایزو چیست؟
    ایزو، گواهینامه ایزو ، استاندارد ایزو ، شرکت گواهی دهنده ایزو ، مشاوره ایزو ، مشاور ایزو، اخذ ایزو،ایزو 9001 ، الزامات ایزو

آخرین مقالات


پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی
تمامی خدمات این فروشگاه ، حسب مورد ، دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .

بالا