در رابطه با استاندارد ایزو باید ﻃﺒﻘﻪﺑﻨﺪي ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎ از ﻧﻈﺮ راﯾﺲ و وﯾﮑﻼﻧﺪ را بررسی کنیم:
راﯾﺲ و وﯾﮑﻼﻧﺪ (Rise & Wiklund,1992) ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎ را ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﺎﻫﯿﺖ آﻧﻬﺎ در ﺳﻪ دﺳﺘﻪ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺑﻨﺪي ﻣﯽﻧﻤﺎﯾﺪ:
ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎي ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ
ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎي ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ
ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎي ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ
ﻓﺮآﯾﻨﺪ اﺻﻠﯽ ﻓﺮآﯾﻨﺪي اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻮﺟﻮد آوردن ارزش اﻓﺰوده ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد و اﺛﺮ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺑﺮ روي ﻣﺸﺘﺮي ﻫﺎي ﺑﯿﺮوﻧﯽ ﻣﯽﮔﺬارد و با استاندارد ایزو مدیریت می شود. ( ﻓﺮوش ، ﺗﻮﻟﯿﺪ ، ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش)
ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ ﻓﺮآﯾﻨﺪي اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﮐﺎرآﻣﺪ ﻓﺮآﯾﻨﺪ اﺻﻠﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد و با استاندارد ایزو مدیریت می شود.
(ﺗﻌﻤﯿﺮ و ﻧﮕﻬﺪاري ، ﺧﺮﯾﺪ ، ﮐﺎﻟﯿﺒﺮاﺳﯿﻮن)
ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ﻓﺮآﯾﻨﺪي اﺳﺖ ﮐﻪ اﯾﺠﺎد ﮐﻨﻨﺪه ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺷﮑﻞ دﻫﻨﺪه ﺑﻪ ﭘﺎﯾﮕﺎه اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﻻزم ﺑﺮاي ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮي ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ و ﺳﻨﺠﺶ ﻣﯿﺰان اﺛﺮ ﺑﺨﺸﯽ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ و با استاندارد ایزو به صورت کامل مدیریت می شود.
ایمیل :
نظر :